Mulanya disini ~ Part 6

Sambungan dari sini

Dalam rasa yg bersalah, jiwa yg x tenteram...tiba2 ada 'wonderpet' dtg menyelamat....;p ni yg aku suka...sjk aku kenal dia segala masalah ku x kiralah kecik ke beso ke semuanya selesai..segalanya dihujung jari dia....hmmmm....cer teka? siapa agaknya ye.....dialah yg ku sebut2 boipren, kekasih dah juga suamiku.... bila dia kata...'xpe lain kali abg amek cuti jaga anak..ayg belajarlah'.... dgr perkataan itu, terus hilang awan kelabu yg selama ini bersarang di mindaku....



Hari pertama berpisah dgn anak x mudah ye....ni kali anak ok..mama dia plak ko..hahahhaa..mana xnya...ayah dia dah prepare baik punya utk anak..ajak main layang2..pg tepi laut..memacing ikan..sampai rentung budak tu..mama dia plak yg x tentu hala..asek2 sms je tanya status anak... ;p teruk ekss aku...x pelah biarlah aku luahkan segalanya di sini..mana tau esok lusa bila anak dah besar..dia membaca apa yg aku coretkan..biar dia tahu kasih sayang mama terhadap dia tiada tepian...mengalir..terus mengalir.....sebak plak dada den ni tengtiba....



anak...
bila kau lahir ke dunia aku menangis
bila kau mula berkata2 aku menangis
bila kau mula berjln aku menangis
bila kau ke sekolah aku menangis
bila kau x nak makan aku pun menangis
bila kau sakit aku menangis
kau menangis, aku menangis...





byknya air mata ini tumpah utkmu duhai anak...muga2 bila dewasa nnt..kau berilah ku senyuman seperti mana ayahmu yg belum pernah buat mamamu menangis.... syahdu beb....



smbung blk...kelas pertama yg aku joint adalah frozen... tp masa tu dia cuma ajar karipap, pizza, muffin kukus n puteri ayu aje... Chef Zubaidah Che Pah..guru pertamaku....dlm kelas ni ramai org yg seangkatan dgnku..kita kena ramahlah baru ramai kwnkan..d'sini kita bertukar2 fikiran n pengalaman...seronok sgt2...



Tiba di rumah..mulalah experimentku..aku ubah cara bgaimana karipap x lekat bila di bungkus, aku ubah cara memasak inti supaya x meleleh minyak2 tu....cuma resepi jek aku x ubah..ikut cara aku...di sini aku belajar sesuatu ..ilmu harus kita cari pengalaman itu tidak cukup...



Akhirnya projek karipap ku berjln dgn jayanya..x menang tangan aku...dari aku sendirian kini aku mampu mengupah 2 pekerja part time....dari aku uli dgn tangan aku sudah mampu membeli mesin menguli..dari aku simpan dlm esbok yg ku guna hari2 aku telah mampu membeli  esbok khas utk karipapku... Alhamdulillah....



Sehinggalah 1 hari ada sorang kwnku memperkenalkan aku pd seseorg ni kak H namanya....menurut katanya beliau wakil yg mengedarkan produk2 IKS ke pasaraya2 tertentu..siapa yg x nak rebut peluangni kan....bila berbincang dgn suamiku dia mengizinkan aku menyertainya.... tp sebelum tu kena isi borang..kena bayar yuran pendaftaran n mcm2 lglah borang yg harus ku isi....Beliau ada mempelawaku utk menjadi ahli lembaga pengarah bahagian daerahku... dgn bayaran tertentu..... tp bila suamiku kata kita tunggu dulu tgk mcmana hasilnya beliau pun bersetuju... nsb baik aku bawa suamiku utk berbincang dgnnya... dari beliau cerita mcm seronok .... tp entahnye.....



Mulanya beliau ambil 20 pkt..utk pengenalan katanya...seminggu lps itu 40 pkt..dia kata produkku laris... tapi.... bila kutanya pasal bayaran beliau sering mengelak n bertangguh...beliau kata akan byr setiap hujung bulan.. tp apabila beliau minta aku menyediakan 100 pkt utk minggu seterusnya.. kini aku bertegas..sekiranya dia x byr yg sebelum ini.. aku xkan menghantar padanya lagi..... dia terus senyap... sunyi..... sepi.... adakah aku di tipu?



tubikontiniuw

5 comments:

  1. cepat la sambung...tk sabar ni

    ReplyDelete
  2. yo lh..lili...cpat smbung..mk cik x sabor ni....

    ReplyDelete
  3. "mmg sah kena tipu...mmg laku,tapi duitnya manaaaaa...?"

    ReplyDelete
  4. nnt lps blk kg CNY lili sambung ye....tq sbb sudi mengikuti... :)

    ReplyDelete