Mulanya disini ~ part 7

sambungan dari sini


 
Bila akak H tu diam seribu bahasa, aku pon koling2 tp tak dpt.. mcm hp dia di Off kan...cari2 kat rmh dia tutup segala....alahai..memang shah aman shah aku kena tipu... nak halalkan pon mcm x iklaskan..rupa2nya bukan aku ramai lg yg dia tipu... haisshh...manusiani makanan yg jadi darah daging pun nak di tipu...tp itulahkan...kalo menipu ni xde kemananya..kat situ ajelah diakan... nak cerita lebih pon kang buat panas hati jek.. muga Allah saja yg dpt membuka pintu hatinya...



Rupanya2 tak mudah utk mencari tapak.. bukan mudah nak membina keyakinan... ku fikir ini yg terakhir aku ditipu, di permainkan...rupa2nya tidak.... meh aku kongsi ceritera ini muga2 jadikan ingatan n panduan utk aku dah utk kawan2 yg baru bermula seperti aku...


Org kata kalo nak meniaga hati kena kering.. kena tegas.... tapi... itulah mesti ada tapi bagi aku.. aku ni cepat percayakan org mudah simpati atas cerita2 sedey... masanilah dorg gunakan kesempatan pada diriku.... masa tiba musim perayaan mcm hari raya... ramai gak yg jumpa aku kunon2 nak jd pengedar utk menghantar kukis2 rayaku di baazar2...  ada tu pernah aku siapkan odernya... janjinya awal ramadhan nak amek..tp sampai 2 minggu ramadhan x nampak2 batang hidung.. abes kukis ku nak buat apa....ada tu yg dah ambil bil 4~5 ribu tp bayarnya hanya 2~3 ratus....ada tu smp sembunyi2kan diri utk mengelak dari berjumpa dgn ku.... sebelumnya mulut memang manis tp janji hanya palsu belaka....  itulah kan org kata nak berniagani kena ada ilmu bukan bole sembarangan terjah dlm bidang ni... bila d'ingat balik salahku pun ada jua... tp siapalah kita nak putar blk masakan...sejak itu aku mula bertegas tp bertempat bukan bermakna aku tak bertimbang rasa... semua kastemer seperti kawan n saudara sendiri... tp masih jua yg seperti gunting dlm lipatan... wat tu du.... inilah lumrah kehidupan.....


Ada tu yg dtg rmh aku dgn marah2 "hey...ko jual apa skarang" terkejut beruk aku di dpn pagar rmh.... owh... rupanya dia pun meniaga sama..... mulanya benda2 mcmni buat aku rasa down ssgt... termenung... tp bila di fikirkan balik... bumi Allah tu luas aku pun ada ruang jugakan.. xkan nak ikut cakap org.. nak fikirkan perasaan org jek... kat sini buat aku lg kuat n matang.....


Satu haritu en.asbenku memberitauku....."dah x payah guna org2 tengah.. kita pasarkan sendiri... untung ke rugi ke kita tanggung"... macamana ye caranya.... tp en.asben ku kata.. "tunggulah... nnt abg bgtau"...


Hari yg bersejarah dlm hidupku.... pada hari lahirku... suamiku memberi satu bungkusan yg lebih besar dr biasa.... bila di buka... bila diterangkan... wah... rupanya... duniaku lebih luas disana...............



tubikontiniuw.....




 


1 comment:

  1. mk cik thu....!!! msti laptopkn....huhuhu... bermulalh muka buku.... time ksih smbung cite... bnyk pdoman.. hri2 chek bla lily nk smbung cite ni...hehe...

    ReplyDelete