Selsema Oh Selsema

aduhhh.....x boley jadik ni....dah 3 hari mcmni jek...hari tu dah ok sikit...tp bila dah berjimba dgn geng2 "ibu2 yg menghantar anak kesekolah" suara emasku hilang kembali... yg ni lg parah... kalo nak banding suara itik seranti lg merdu...huhuhuhuhu... amek ko.. semalam seharian melepakkan diri....  kalo idung dah sumbat kepala automatik senoning... tu yg landing jek lebih dr bergerak.. buat apa pun x boley.... tp harini.. dah x kuasa nak layankan... makan ubat pon x jalan...nak buat apa ye....ha' tetiba keluar mentol kat otak pikiran...berlampu plak mentol tu... yg bdk2 bwh umur jgn ikut ye.....




gambar sekadar hiasan...


Eh..apa kena dgn gambo bibir kat atas tu... kalo upah aku soh pakai lipstik gini...haiisshhh...kompom lembu kejo aku...hahhaha... xpon rabun terus mata lembu tu dek kerana kilauan bibir ku...hahahhahaa..... ni aku bukan nak citer pasal bibir...walaupun ada kena mengena sikit...kikikikilala...


sekali ko...tadi aku masak sambal sardin.. eh..mcm org lain x pernah masak plakkan...hehhehe... tp kali ni aku msk bubuh cili padi yg merah2 tu agak2 adalah dkat 20 biji lebih... saat ku menaipni pun tangan ku masih pijau...huhuhu.... bukan aku nak kata apalahkan...  kalo makan ubat x brapa nak jln..meh aku ubatkan sendiri..wah...dah macam mak itam plak...haisssshhh... mintak simpanglah .... ai suci murni tau..sbb tu ai suka pakai minyak masak seri murni...hahahhaa.... opps...terlebey suda... sambung balik... aku pun msk sardin mcm org lain gak yg msk.. bubuh bawang merah, bawang putih, halia sikit..cili padi yg 20 biji lebey tu...semua bhn aku tumbuk kaso2 jek...tumis2 pastu bubuhlah air asam skit..tp aku suka bubuh soon... sbb mak aku msk suka letak soon tu...sbb adik beradik aku ramai..so boleh nmpk byk...tp seriuosli mmg sedaplah soon dgn sambal sardin ni...aku suka...laki aku jek tak suka sebab dia x makan sardin....so aku bleh makan sorang2 xde org kacau...hahhahahaha....


Sambung cerita tadi... time aku masak jek satu rmh dah bersin... kompomlah sedapkan...hahahha... tp kalo tetiba anjing kat blkg rmh menyalak mesti ada sebab lainkan... anjing makan sardin ke? hihihihi... sekali aku rasa..mcm xde rasa jek..kalo dah idung dah sumbat rasa menda pun x boleh... siap2 aku makanlah.. mak engko..sekali bukan takat idung jek berair...dgn mata2 telinga2 sakali berair.... gile x pedas...rasa2 bibir aku tebal semacam jek...huhuhuhu... kompom mompom pedas lee tu....hihihihiihi... ha ko..amek ko...dus dus.... tp yg besnya skarang dlm idung aku mcm lega gitu..hehehhee...dah baik ke selsema aku... x baik byk pun kurang sikit tu adalah...hahahhaha....


Hari ni aku terajin terlebih kawasan...  kemas2 blk baking aku yg dah mcm sarang tebuan.... check2lah stok2 brg..kot2 ada yg kehabisan n kekurangan... esok boleh beli skali...dah mcm xde keja....pglah susun2 loyang...skali ko... masih ada lg loyang yg belum pakai.... ala xpe invenstmentkan kalo nak guna dah ada... (nak pujuk hati dr kata membazir, dr aku beli kain yg thn lepas masih ada lg x sempat nak hantar jahit.. 2 tahun lepas pun ada tau.... syyyyhhhh... jgn bgtau laki aku... nnt x bleh nak pow dia kain kat Arab Street......hehehhe)... tp skarang dah tukolah.... kalo dulu nmpk kain baju mata juling2 tp skarang pantang nmpk kedai bakeri.... mata kelabu.. dr saje2 nak cuci mata tp bila dah masuk  mesti bwk keluo sekurang2nya satu plastik...hahhahaa... sabau ajelah....


dah mcm xde keja buat pameran loyang...hahahahaha...



sekian... jumpa lagi  muaaahhhhhhhh.....






No comments:

Post a Comment